torstai 7. kesäkuuta 2012

Kesä !

Ah, se kesä sitten tuli ! Vaikkei ilma ehkä ookkaa ollu niin ihailemisen arvonen, mutta silti aivan ihanaa !
Sain tosiaa päättötodistuksen ja se asia on onneksi nyt kunnossa. Ei tarvi ton peruskoulun kanssa enää stressailla. Numeroihin oon ihan tyytyväinen, vaikka ne vois olla vähän parempiaki.

Huomenna siis alkaa jo rv: 37 ! http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-37/
Pitkälle ollaan päästy, vaikka kaikkea vastoinkäymistä on ollu.
Sillon viimeksi kun kirjoitettelin siitä raskaushepatoosi epäilyistä, niin minun maksa-arvoissa ei ollut ainakaan mitään vikaa joten siitä ei ole kyse. Kutina johtuu ihan jostain muusta, syytä ei vaan tiedetä.
Keskiviikkona 30.5. Mulla pidettiin se neuvola käynti joka oli tarkoitus pitää tämän viikon maanantaina. Sen takia, kun ekaksi oli tarkoituksena vain että käyn labraan jättämässä pissa näytteen, ja kävisin neuvolassa vain katsomassa miten vauva voi, sillä olin huolissani, kun vauvan liikkeet on vähentyneet ja niitä ei enään tunnu niin paljoa. Paino ei ollut noussut, pissassa oli vain vähän sokeria, ja hemoglobiini oli laskenut, se oli 111.

Neuvolasta lähdettiin kotiin, ja sitten illemmalla minulle tuli aivan kamalia näköhäiriöitä. Oikealla silmällä en nähnyt yhtään mitään ja päässä heitteli. Otin särkylääkkeen sillä päätä vihloi hieman. Sen jälkeen näköhäiriöt hävisi, ja tuli aivan jumalaton pääsärky. Oli ihan kamala olo, ja soitin oulaskankaalle, ja he käskivät tulla samantien sinne tarkastamassa tilanteen,ettei olisi vain raskausmyrkytys. No mentiin sinne sitten, mitään ei kumminkaan ollut, vauva voi hyvin ja kaikki oli hyvin, paitsi hemoglobiini oli laskenut aika järkyttävästi ja se oli jotain 95. Joten jouduin jäämään seurantaan seuraavaksi yöksi. Sain särkylääkkeitä, ja hieman niistä apua oli, mutta pääsärky ei meinannut millään lähteä. Lisäksi yöllä alkoi supistelemaan, ja käyrillä oltiin sitten useempaan otteeseen. Lisäksi synnytyskanava oli lyhentynyt ja alettiin jopa veikkailemaan että synnytys olisi käynnistymässä. Seuraava päivä meni käyrillä, verikokeet otettiin.. ymym.. Kaksi yötä olin, ja perjantaina pääsin kotiin. Pääsärky helpotti, ja supistukset on pysynyt ennallaan, että ei ole tihentyny tai koventunut.

Tänään oli kontrolli sitten oulaskankaalla. Kilon olin lihonnut.. Verenpaine ihan normaali, ja pissa puhas. Vauvan paino arvio on n. 2,7kg, eli kasvaa tasaisesti alakäyrää ! Synnytystapa arvio tehtiin ja voin synnyttää alakautta. Synnytyskanavaa oli jäljelle 3cm.
Neuvola aika, täällä Ylivieskassa on pe 15.6, ja kontrolli oulaskankaalla on to 21.6.
Toivottavasti tää raskaus ei menis yli. Selkää särkee jo niin toivottomasti. Ois vaan niin ihanaa saaja jo vauva syliin.

Mulla elämä alkaa rullaamaan jo tosi tasasesti eteenpäin. Kaikki ollu jo pitkän aikaa hyvin, paitsi oon vaan ollu niin kauheen väsyny, etten paljoa enää jaksa. Ens viikolla tulee myös vastaukset sieltä oulasta, pääsenkö sinne vai en... Vähän jännittää, mutta kyllä uskon että pääsen. Sitten pitää vaan hoitaa, asiat sillai että saan pidettyy sen välivuoden. Pitäkää peukkuja !

Eipä mulla muuta :-)

4 kommenttia:

  1. mulla on usein just tommosta mitä tuossa kerroit, yleensä ihmisiltä puuttuu päät kun näkö tekee tepposet, toisesta kädestä yleensä lähtee tunto, ihan järkyttävä olo ja aivan kamala päänsärky koko päivän. tämä johtuu minulla migreenistä. :-)

    VastaaPoista
  2. Ooi, en malta oottaa että vauva syntyy! Tsemppiä sulle, ja ISO voimahali ♥

    VastaaPoista
  3. voi vitsit mäkää en jaksa oottaa et vaavi syntyy ! ootko miettiny jo nimee ? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon mä joitaki nimiä miettiny.. :) Mutten paljasta niitä :)

      Poista