sunnuntai 20. toukokuuta 2012

rv: 34+2

Hei kaikki ! 

Juu anteeksi, ei oo tullu kirjoteltua. Oon ollu tosi väsyny ja on ollu joka päivä jotain tekemistä niin en ole kerennyt.

Elikkäs.. Vauva voi toosi hyvin, ja potkuihin/liikkeisiin on tullut hirveästi voimaa. Nyt on menossa rv : 34+2 (http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-34/ )

Viime viikosta sen verran, että perjantai iltana(11.5) minua alkoi särkemään tooosi paljon ala-mahaan ja alapäähän. Kipu oli semmoista että sitä oli koko ajan, mutta välillä tuli semmosia aaltoja että sattui vieläkin enemmän. Olin silloin lapsen isän luona, ja päätimme lapsen isän äidin kanssa lähteä käymään oulaskankaalla tarkistamassa tilanteen. No avautumaan en ollut onneksi lähtenyt, ettei synnytyksestä ollut kyse. Olin hetken käyrillä, ja sitten minut ultrattiin. Vauva liikkui hyvin, ja tämä oli kääntynyt pää ylös päin.. Syyksi kivulle kumminkin lääkäri totesi tulehduksen, ja sitä nyt hoidetaan lääkkeillä. Vieläkin välillä särkee, mutta koko ajan ollaan menossa parempaan suuntaan.

Lauantaina(12.5) oli sitten siskon lapsen ristiäiset, ja tytölle tuli tosi nätti nimi ! Itse olin sylikummina ja pidin tyttöä sylissäni koko sen tilaisuuden ajan. Hyvin tyttö jaksoi olla hereillä, vaikka välillä alkoi kitisemään kun tuli nälkä. Mutta kun sai vähän ruokaa, jaksoi tyttö hymyillä ja 'jokeltaa' suloisesti.

Äitienpäivä(13.5) Minulla meni kotona ollessa, ja lapsen isän luona. Omalle äidilleni tein kortin ja kävin nuorimman siskoni kanssa ostamassa äidille kukkia ja ostin samalla lapsen isän äidille myös kukkia.
Itse sain äitienpäivä lahjaksi, orkidean ja suklaata. Orkideasta olin jo kauaa puhunut että haluaisin semmoisen kukan itselleni, ja lapsen isä sitten osti minulle sen. Ihana !

Maanantaina (14.5) ei tapahtunut erikoisempia, kävin lapsen isän äidin kanssa hakemassa, Oulusta lapsen  isän siskon tytön tänne Ylivieskaan.

Tiistain (15.5) vietinkin melkein koko päivän tämän lapsen isän siskon tytön kanssa.


Keskiviikkona (16.5) Oli sitten sossu palaveri. Palaverista minulle jäi tosi paha mieli, sillä minulle kerrottiin asioita jotka tulivat yllätyksenä, tai en tiennyt näistä asioista, ja mielestäni nämä asiat olisi kuulunut puhua jo ensimmäisellä kerralla kun tapasimme sossujen kanssa !!!!!!! Minulla oli tarkoituksena muuttaa tänne 'ensikotiin' mutta peruimme vanhempieni kanssa koko homman. Syynä oli se että minulle jätettiin asioita kertomatta, ja parempi näin.
Sen palaverin jälkeen, lähdimme minä, nuorin siskoni, lapsen isän äiti ja hänen mies, ja lapsen isän siskon tyttö, kohti Vaasaa ajelemaan. Kävimme katsomassa Peppi Pitkätossua teatterissa. Oli kyllä ihan huippu, ja sai ajatukset hetkeksi muualle. Huomasin siellä, että kun ne näytteliät alkoi laulamaan, tai kuului musiikkia isolla, niin mahassakin alkoi hirveä meno, liekkö säikähti musiikkia tai sitten sekin halusi tanssia.
Sieltä kun lähdimme kotiin, meillä meni keskiyöhön että olimme kotona, joten menimme lapsen isän luokse yötä.

Torstaina sitten aloimme todella keskustella tästä asumishommasta, lapsen isän ja hänen äitinsä kanssa, ja minua edelleen suututti kaikki asiat siitä palaverista. Kun tulin kotiin puhuin äitini kanssa ja hänkin oli vähän ihmeissään sossujen toiminnasta.

Perjantaina sitten soitimme, ja äitini sanoi heille että minä ja lapsi ei muuteta minnekkään. Asun lapsen isän luona lapsen kanssa, ja täällä kotona. Katsomme sitten kummassa asuminen toimii paremmin. Perjantaina oli myös neuvola. Kaikki oli hyvin, ja vauva oli taas kääntynyt niin että pää on alaspäin. Saapa nähdä, meinasiko poika vielä kääntää itsensä väärinpäin.
Ihanaa, ei ole enää kuin kaksi viikkoa, ja alkaa kesäloma. Vaikkakin minä en ole ollut koulussa, mutta silti on ihanaa että ei tarvitse enää stressata koulu asioista.
Eilen sitten aloimme siivoamaan lapsen isän luona. Tulosta ei paljon tullut, mutta vähän kumminkin. Jostain oli aloitettava.

Tänään sitten, pakkailen vähän noita minun tavaroista ja katson mitä vien lapsen isän luokse. Ainakin tuon hoitopyödän vien sinne. Ehkä jo tänään sitten myöhemmin
Siskon tyttö tulee tänne myös. Saan nauttia taas hänen seurastaan vähän aikaa.
Oulaskankaalle kontrolliin minulla on ensiviikoksi aika. Myös ensiviikolla pitäisi suorittaa loput kokeet.
Yritän kirjoitella aina kun jaksan. Kuvia taas ei ole, anteeksi siitäkin.
Heihei !

7 kommenttia:

  1. Voi harmi(?) kun ette pääsekkään ensikotiin :(
    Mitä sossut oli sit jättäny kertomatta? Oliko ne tärkeitä juttuja?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No olihan se harmi, mutta toisaalta ihan hyvä näinkin loppujen lopuksi.. No todella tärkeitä asioita, en voi kertoa mitä, mutta kumminkin ne asiat olisi minulle pitänyt kertoa jo ensimmäisellä kerralla kun tapasimme sossut ja ekaksi meille joistakin asioista sanottiin näin ja sitten niitä asioita alettiin muuttelemaan, tai ne asiat ei pitänytkään paikkaansa.

      Poista
  2. voisikko sää laittaa kuvia näihi sun postauksiin ? ku kauhian tylsä lukia ku ei oo mitää kuvia ! (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon vastannu tähänki jo monesti, mutta edelleenkin en hirveesti ota mun kameralla kuvia koska niistä tulee niin huonolaatusia. Ja ei oo kiva netistäkään lisäillä jotain kuvia, en vaan tykkää, mielummin haluan että ne on mun ottamia.

      Poista
  3. uutta postaustaa!! :) ja kuviaki, ei ne ees oo niin huonolaatusia :)

    VastaaPoista
  4. Minkä ikäinen se siskontyttö on? :) Jäi mietityttämään.

    VastaaPoista
  5. saaks kysyy et mikä tulehdus oli?

    VastaaPoista