perjantai 4. toukokuuta 2012

Mietin tässä vain..

Olen tässä jonkun aikaa jo miettinyt, mitä haluaisin vielä tehdä ennen lapsen syntymistä..
Minun tekisi nääääääääääääääääääääääääääääääääääääin paljon mieli lähteä jollekkin mökille, vaikka vain viikonlopuksi. Olisi niin ihanaa ottaa rennosti jossain, missä kukaan ei välitä ulkonäöstä. Olisi ihanaa saunoa, grillata iltamyöhään, ja olla vaan. Mutta minkäs teet kun ei ole mökkiä, eikä rahaakaan... No ehkä vielä joku päivä. Tulevaisuudessa.

Olisi myös tosi kiva viettää ystävien kanssa leffailta. Ihan vain, että katsottaisi elokuva/elokuvia ja syötäs kaikkea hyvää ! Tai sitten joku ihan perus ilta, oltais vaan ja juteltas niitä näitä. Koska eihän minulla sitten ole paljoa aikaa viettää mitään leffailtoja, kun lapsi syntyy.
Haluaisin myös lähteä käymään, vaikka Oulussa, katsomassa jonkun elokuvan ja käydä syömässä jossain kivassa ravintolassa.

Sitten olen miettinyt, että mitä pitäisi vielä tehdä ennen lapsen syntymistä..
Mutta todellisuudessa, ei ole enään paljon mitään. Tietty se muutto, mutta eihän minun sinne tarvitse viedä mitään muuta kuin itseni, vaatteeni/lapsen vaatteet, ja muut tarvikkeet. Kalusteita en aijo muuta viedä sinne, kuin pinnasängyn ja hoitopyödän(ehkä) . Tietysti voin viedä muitakin kalusteita, ja muokata sitä kämppää itseni näköiseksi, mutta ehkä ajan kanssa ostelen sinne kaikenlaista ja varmasti ostankin, sillä muutanhan sieltä sitten omaan kämppään. Nyt kun teemme tässä joskus lähiaikoina uuden reissun sinne IKEAAN, niin ajattelin ostaa sieltä ne mitä silloinkin ostin. Elikkäs ostin laseja, haarukka veitsi lusikka paketin, itselleni pyyhkeen ja lapselle, harsoja, tyynyn, peiton ja sitten sieltä yhdestä kaupasta keittiötarvikkeita. Jos saan rahaa sen verran säästettyä, niin ostan myös jotain sisustus juttuja. Tai tarkoituksena olisi ostaa.
Siskoni, joka asuu Vantaalla, tulee äitienpäiväksi tänne, ja ensi viikonloppuna lauantaina on lisäksi pikkuprinsessan ristiäiset. Hän myös tuo minulle mattoja ja ym, tarvikkeita sinne kämppääni varten sitten.
Pitäisi vielä tietty parit vauvan vaatteet pestä, ja tutteja/ tuttipulloja/vaippoja hommata.







"Ikävä on sanana pieni,mutta tunteena valtava."
Tuota lausetta oon monesti miettiny, ja kyllähän se on ihan totta. Tässä parin päivän aikana on ollut kamala olo ilman erästä henkilöä. Tiedän, hän kohteli minua huonosti, mutta silti. Kaipaan niitä yhteisiä hetkiä ja oikeastaan ihan kaikkea. Mutta näin on kait parempi. Kummankin, vaikkei se siltä just nyt tunnukkaan, koska tiedän että minun ei todellakaan tarvitse kestää kaikkea, eikä olisi tarvinnut kestää noin paljoakaan.
Mutta toisaalta hetkeäkään en vaihtaisi pois, meillä oli niin paljon hyvää mutta myös paljon huonoakin. Toivon toisaalta, että voisimme olla taas niinkuin ennen, mutta en uskalla luottaa enään koska niin monesti olen joutunut pettymään.
Tiiän, että itekki tein paljon virheitä ja oisin voinu joitaki asioita ilmasta toisin ja tehä asioita toisin. Mutta kumpiki me tehtiin virheitä, ei niitä voi verrata, mutta voisin sanoo, että muhun sattu enemmän.
Haluaisin vielä yrittää, mutta en tiedä sitten.. Haluan vain, että tämä kyseinen ihminen on todellakin pahoillaan teoistaan ja haluaa muuttua.
'Mä oon miettiny yöllä, ja ikävöiny
Ratkasuu mut ei sitä löydy
Jos toisen käsistä päästää
Aina tällane arpii jättää
Ois pitäny jutella enemmän, 
Miten se ois menny kaaoksen keskellä
Vaan pahempaan suuntaan
Ei se auta, et haukkuu ja huutaa
Väärään suuntaan molemmat mentiin
Kohdeltiin kaltoin väärin tehtiin
Mä loukkasin, sä kusetit
Revit auki mun sydämen useesti
Miks syytetään virheist?
Miks meist on tullu näi hirveit?
Niin ilkeit toisii kohtaan
Ei pitäny erota koskaan
Nyt meit ei ookkaan
Piti kestää ihan mitä vaan
Nyt mä oon yksin säkin oot yksin
Etkä paikkaa mun sydämest saa
Tiedän et sattuu molempii
Mikään ei kestä, se todettiin'


Haluan elämääni ihmisen, jolla on halua kohdella minua oikein, ja luvata ihan oikeasti asioita. Eikä sanoa/ 'luvata' asioita vain siksi, että leppyisin. Haluan, että joku ihminen oikeasti haluaa minut, tälläisena kuin olen, ja joka on valmis olemaan hyvä minua kohtaan, lisäksi hyväksyy minut ja lapseni.  En halua olla jollekkin ihmiselle pelkkä 'lelu', että huolehtii minusta ja rakastaa minua silloin kun kiinnostaa ja nakkaa menemään kun ei enään kiinnostakkaan.


Ketään muita jolla on oikeasti ikävä ihmistä, vaikka kyseinen henkilö on kohdellut sinua huonosti?
Jos on, miten olette selvinneet eteenpäin, muuta kuin ajatuksella että ansaitsee parempaa?
Kokemuksia?


Ihania ruusuja ♥

17 kommenttia:

  1. Seurustelin n. 2vuotta sitten erään pojan kanssa 9kk. Perjantaina tuli 9kk, lauantaina oli päättärit ja hän petti mua. Olin niin surullinen, niin vihainen, niin pettynyt, mutta eniten syytin siitä itseäni. Tää poika sanoi mulle että "jos olisit ollu parempi tyttöystävä en olisi pettänyt" miten joku voi sanoa noin?! mielestäni kyllä tein sillon kaiken hänen takiaan yms. tottakai mussakin on virheitä, mutta kuitenkin.

    Se sattui todella paljon, enkä aluksi osannut päästää irti. Ikävöin ja itkin joka päivä ja loppujenlopuks ei ees erottu heti. Hänellä oli silti juttua tän henkilön kanssa, jonka kanssa petti mua VAIKKA me oltiin yhdessä vielä. ja mä tiesin sen. se oli ihan hirveetä, syytin itseeni ja en tiennyt mitä tehdä.

    No loppujenlopuks joskus syksyllä sitten erottiin ihan kunnolla ja hetken päästä huomasin että on helpompi hengittää ja olla ilman häntä. Siitä puolenvuoden kuluttua tapasin nykyisen poikaystäväni ja ollaan oltu kohta 1.5v onnellisesti yhdessä. :) Nykyiseni ja toivottavasti viimeiseni (tai sillee you know) on maailman ihanin, enkä voisi toivoa parempaa.

    Usko mua, ihmeitä tapahtuu ja uskon että sinäkin tulet löytämään sen oikean, vaikka vielä nuoria ollaankin. :)

    tulipa pitkä kommentti.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi hirveä. :s En ymmärrä, miksi syytit itseäs pojan pettämisestä? Kyllä tiedän, että suhteessa jos toinen tekee virheitä niin yleensä ensimmäisenä syyttää itseään.

      Ja kyllä, tiedän että olen nuori vielä ja paljon tulee elämässäni vielä tapahtumaan mutta nyt kaikki tuntuu niin vaikealta.. :)

      Poista
  2. Voi munki tekis niin paljo mieli lähteä johonki mökille tms., ois niin ihana ku sais vaan rötköttää ilman meikkiä jotku verkkarit jalassa koko viikonlopun, kattoo telkkaa ja mässäillä. Ilman lasta. Toki voin tehä sitä samaa kotonaki ku muksu on vkoloput isällään, MUTTA SILTI... Ois se niin eri asia päästä pois täältä KOTOA! :D

    Mulla on vähä samanlaisia kokemuksia... Meillä on yhen jätkän kans ollu jo monta vuotta semmosta on-offia... Molemmat ollaan oltu välillä täysin eri ihmistenki kans, mutta silti aina eksytty takas yhteen. Sillon ku olin raskaana (meillä oli siis ollu juttua, joka loppu siihen ku sain tietää olevani raskaana) oltiin monta monta kuukautta niin, ettei nähty/puhuttu/soiteltu tai edes nostettu kylällä kättä toisillemme. Sitte yhtäkkiä vaan oltiinki taas yhessä. Tai siis "yhessä". Koskaan ei siis olla mitenkään vakavasti seurusteltu. Ja voin kertoa, että tää mies on satuttanu mua enemmän ku kukaan muu ikinä, sanoillaan ja teoillaan. Mutta silti oon kokenu hänen kanssaan myös elämäni onnellisimmat hetket... Ja rakastan tätä miestä ihan valtavasti edelleen. Joka kerta, ku sen nään niin mun sydän heittää volttia ja ei tiiä miten päin ois. :( Vaikka tiiän ettei meistä koskaan mitään tulis, niin siitä huolimatta oon valmis tekemään mitä tahansa, että saan viettää edes pienen hetken hänen kanssaan ja otanki aina kaiken ilon irti ku satutaan näkemään (ehkä kerran kolmessa kuukaudessa :D ) ja aamulla kiroan itteni ku taas piti sortua. Lupaan joka kerta ittelleni että EI ENÄÄN IKINÄ! Ja silti huomaan taas pian olevani tän henkilön kainalossa maailman onnellisimpana. Oisin valmis jättään vaikka KAIKEN (paitsi lapseni) että saisin olla tän ukon kanssa. Mut silti kuitenki ku mietin, että seurusteltais oikeesti, niin eeeeiiii... :D Se on hassua, miten sitä aina haluaa sellasen ketä ei voi saada. Sitte JOS sen sais, niin ei enään kiinnostaiskaan.


    Jopas tuli sekavaa tekstiä, anteeksi siitä. Mutta siis jokasella meistä vaan on joku sellanen ihminen, josta järki sanoo että UNOHDA mutta sydän taas on aivan toista mieltä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se eri asia olla jossain esim mökillä mitä kotona, ja sitä mäki just haluaisin, päästä pois täältä kotoa ja käydä jossain muualla ! :)

      Ei ole sekavaa tekstiä, ymmärrän mitä tarkoitat sillä itse koen tällä hetkelläkin samaa.. :)
      Elämä ei ole aina vain niin helppoa :D

      Poista
  3. mulla on ihan samanlaisia kokemuksia yhen kundin kanssa.. se kohteli mua aina tosi huonosti, nähtiin sillon ku se halus ja ku sitä kiinnosti ja kun sillä oli aikaa, ja mun mielipiteellä ei ollu paljon väliä missään asiassa eikä sitä kiinnostanu mun tunteet.. oon monesti aatellu että miks mää tyhmä sen kanssa olin ku se oli semmonen ja annoin sen kohdella mua ku jotai koiraa ja silti annoin sille aina uuden mahdollisuuden muka "korjata" asiat. sitä ei kai vaan halua aatella toisesta mitää pahaa ku ei haluais päästää toisesta irti. onneks oon nyt jo päässy yli siitä tyypistä, mutta silti vieläkin joskus aattelen sitä ihmistä ja kaikkia niitä ihania ja hyviä asioita mitä sen kanssa koin ja kun sitte alkaa aatteleen niitä kaikkia muistoja nii pakostakin tulee mieleen kaikki se p**ka mitä se on mulle tehny.. mun mielestä sun vaan kannattaa unohtaa se kundi jos sun mielestä se on sulle ja vauvalle parempi, eihän se helppoo oo ja siinä menee aikaa, mutta tsemppiä sulle loppuraskauteen ja toivottavasti kaikki menee hyvin! :) ja p.s tää sun blogi on todella kiva ja mielenkiintonen, oon lukenu alusta asti ja luen niin kauan ku vaan tätä täällä pidät! (=

    VastaaPoista
  4. Saatteko muuten vakuutuksesta korvausta niistä auton palossa menetetyistä tavaroista?

    VastaaPoista
  5. voitko laittaa enemmän kuvia susta/ masustas? Jaksais lukeee paremmin :) tsemppiä sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon vastannut tähänki kysymykseen moonta kertaa, mutta edelleenkin voisin ottaa kuvia, MUTTA kamerani sattuu olemaan huono ja sillä saa todella huono laatuisia kuvia, ja mahasta ei ole järkevää ottaa kuvia, sillä se ei ole paljoa kasvanut, mutta voin ensi postauksiin ottaa enemmän kuvia. Kiitos !

      Poista
  6. Todella kiva blogi sulla! :) Vaikutat siltä et oot kyspä äidiksi, ei voi kun toivottaa onnea ja ihanaa kesää sinulle ja tulevalle pienokaiselle!! :)

    VastaaPoista
  7. Hei (: Sulla on todella ihana blogi. Liityin lukiaksi :)
    Sinusta on tulossa varmasti hyvä äiti ! :) Vaikutat todella huolehtivaiselta ja järkevältä, joka oikeasti rakastaa ja haluaa vauvaa tosissaan. Näitä on harvassa, varsinkin teini äitien kohdalla. Onnea ja ihanaa aikaa sinulle ja pikkuiselle ! <3 (:

    VastaaPoista
  8. Millon sää teet uuden postauksen? :) Tätä sun blogia on niin mukava seurata aina! :) Onnea sulle ja pikkuselle !

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Varmaankin huomenna, tai keskiviikkona. Kiva kun kelpaa ja kiitos ! :)

      Poista
  9. Oot tosi kypsän olonen noin nuoreksi! Kuulostaa siltä että sä tosiaan haluat vauvaa tosissas, ja että pystyt huolehtimaan siittä :)
    Onnea sulle ja tulevalle vauvelille! ♥

    VastaaPoista