perjantai 20. huhtikuuta 2012

Kysymykset ja vastaukset.

'onko sun vaikea antaa ihmisille, jotka on joskus satuttanu sua, anteeks? koska oon loukannu sua joskus mutta oon pahoillani siitä ja haluaisin jälleen olla sun kaverisi..'
-Ei oo vaikee antaa anteeks, tai no riippuu asiasta. Kuka ihme oot? Tuu puhuun niin voidaan jutella !

'montako siskoa sulla on ? Kuka on niistä mukavin ? :) Jaja onko sulle veljiä ?'
-4 siskoa, 2 veljeä. En osaa luokitella mukavinta, kaikki on omalla tavallaan ihania :)

'Onko se sari sun pikku sisko ? Ootta ainaski saman näkössii ! :-)'
-On.

'Ootko huomannu että olisit raskauden aikana kasvanut henkisesti? Tuntuuko että olit vaikka vuosi sitten ihan hirvee teini nyt kun muistelet niitä aikoja? :-D Kun oon kuullu että raskaus kasvattaa ihan sikana.'
-Oon huomannu. Välillä hävettää tosi paljon ku miettii kuinka tyhmä oon ollut :DDDd Mutta joo oon kasvanu henkisesti tositosi paljon raskauen aikana :)

'pelottaako sua synnytys?'
-Pelottaa. Tai eniten minua pelottaa se kipu, sillä en kestä kipua yhtään

'Rakastatko ketään?'
-Rakastan :) Lapseni isää ja perhettäni.

'Seurusteletekko lapsen isän kanssa, vai oletteko vain läheisiä? Kauanko olette tunteneet?'

-Olemme todella läheisiä, ja emme varsinaisesti seurustele tällä hetkellä. Sillä suhteemme on aina ollut aikamoista vuoristorataa ja hankalaa, joten edetään hitaasti ja näin. Olemme kyllä toistemme luona yötä ja teemme kaikkea niinkuin normaalissa parisuhteessa olevat. Olemme tunteneet melkein kaksi vuotta.


'epäröitkö aluksi kun sait tietää olevasi raskaana sitä että pidät lapsen? älä sitten loukkaannu, olen vain vähän kiinnostunut tietää vaikkei asia minulle niinkään kuulu :)'
-En epäröinyt. Halusin pitää lapsen, sillä tunsin olevani valmis äidiksi ja valmis kaikkeen vastuuseen mitä minulla tulee olemaan.

'heii tosi kiva ja mielenkiintonen toi sun blogi! jään kyllä lukemaan, vaikken koskaan oo mitenkää erityisesti toisten blogeja lueskellu :) mut hieno homma, onnea sulle! susta tulee varmasti hyvä äiti! (:'

-Kiitos :)



'oletko saanut tietää onko se tyttö vai poika, jos olet niin voitko kertoa? (: p.s ei oo pakko (:'

-Olen saanut tietää jo monia viikkoja sitten... Poikaa lupasivat 95% varmuudella :)


'Minkä ikäinen sun lapses isä on? tai siis onko teillä paljokin ikäeroo? ja toi sun blogi on hyvä, ja vaikutat tosi asialliselta, ehkä vähä liiankin asialliselta. Tai ku kirjotat ihan täysin kirjakielellä, niin se on vähä hankala lukusta :D jatkuu!..>'

-Meillä ei ole paljoa ikäeroa, mutta tarkkaa ikää en kerro, koska en usko että hän haluaa että 'kaikki' saisi tietää. No en oikein tiedä miten pitäis kirjottaa, ku jos kirjottaisin normaalisti tultaisiin minulle valittamaan kun ei saa selvää... Mutta yritän muokata jotenkin että kelpaisi kaikille :)





'Tykkäätkö käydä neuvolassa neuvolakäynneillä ?'

-Tykkään käydä, on kiva nähdä miten paljon vauva on kasvanut ja ym :)


'harmittaako sua se ku nyt kerta saat lapsen, et voi lähtä bilettään tai muuta vastaavaa??'

-Ei tosiaankaa harmita. Oon mielummin kotona lapsen kanssa, ku jossai kotibileissä kaatokännissä. Ja kyllä mä sitten parin vuoden päästä voin mennä kun lapsi on kasvanu, enkä usko että jään paljosta paitsi jos en nyt voi olla koko ajan menossa.




'Vieläkö seurustelet lapsen isän kanssa? Onko teillä minkälaiset välit ? Muuttuiko Suhteenne raskauden myötä? Tavallaan kärsikö parisuhde tästä? Tuossa olis sulle muutama kysymys (: Mahtava blogi! (:'

-Olemme todella läheisiä, ja emme varsinaisesti seurustele tällä hetkellä. Sillä suhteemme on aina ollut aikamoista vuoristorataa ja hankalaa, joten edetään hitaasti ja näin. Olemme kyllä toistemme luona yötä ja teemme kaikkea niinkuin normaalissa parisuhteessa olevat. Meillä on hyvät välit, mitä nyt välillä tulee vähän erimielisyyksiä. Kyllä meidän suhde on muuttunut raskauden myötä, mutta en tiedä kumpaan suuntaan enemmän.. Mutta ei meidän suhde ole kärsinyt pahasti raskauden takia, ihan vain ehkä minun tunteitten vuoristoradan takia ja sitten kun lapsen isä ei ole tiennyt tavallaan miten suhtautua asiaan, sillä onhan tämä uutta meille kummallekkin.. Kiitos ! :)


'ärsyttääkö sua se ku kaikki kyselee raskaudestasi? vai onko se sun mielestä ihan ookoo? ja oletko miettinyt tulevaisuuttasi, esim. koulutusta, työtä...? miten käyt tällä hetkellä koulua vai jätitkö opiskelut kesken?'

-Ei minua ärsytä, vastailen mielelläni vaikka tulee ihan outojakin kysymyksiä. Tulevaisuuttani olen miettinyt sen verran, että ensi vuonna menen opiskelemaan kokiksi ja sen jälkeen haen töitä. Ja jos jaksan niin opiskelujen ohelle etsin jotain pientä työtä. Koulua käyn kotikouluna, siis käyn koulussa tekemässä kokeet mutta tehtävät yms työt teen kotona.


'onks sun ystävät käyny sun luona tai sä niil sen jälkeen ku sait tietää sun raskaudesta?'

-No ei hirveästi olla kyläilty toistemme luona, tai muutenkaan oltu yhteyksissä, mitä nyt facebookissa jutellaan ja kysellään kuulumisia. Johtuen varmaan siitä, kun he eivät tiedä miten olla seurassani tämän raskauden takia. Onhan asia heillekkin vieras ja uusi..


'haluaisitsä palata yhtee sen sun lapsen isän kanssa? :--)'

-Kyllä mä haluaisin todella paljon, mutta tiedän ettei se nyt ole kovin järkevää. Sillä suhteemme on ollut melkoista vuoristorataa, että tarvitsen kumminkin vielä miettimisaikaa ja haluan harkita asioita.. Kyllä uskon että palaamme vielä lähiaikoina, kunhan asiat saamme järjestykseen :)


'Kuinka pitkällä oot nytten raskauden kans? c:'
-Minulla on menossa nyt rv(raskausviikko) 29+4. (viikot+päivät)

Eli seitsämännelläkuukaudella ja siihen viikko päälle..


'minkä ikäisiä sun sisarukset ovat? :)'

-25, 19, 13, 8, 5 :)


'mikä sun pojan nimeks tulee? :)'

-Hehe, ollaan mietitty nimi jo mutta ei paljasteta sitä ;)


'tuleeko lapsen isistä hyvä isä ? sun mielestä :D ja onko nimi päätetty?'

-Uskon/ toivon niin. On nimi jo mietitty, mutta tietysti sekin voi vielä muuttua ajan kanssa :)


'Miten vanhempasi suhtautuivat raskauteesi?'

-Todella hyvin.


'Miten meinasit lapsesi kanssa muuttaa ? jos et mene ensikotiin ? ja mikä se ensikoti on ? =) sun blogi on kyllä kaikkein paras teiniäideistä =)'

-Tämän päivän postauksessa lukee vähän informaatiota tosta asumishommasta... En vielä yhtään tiedä missä tulemme asumaan.. Ensikoti on tuleville lapsiperheille paikka, jossa he voivat asua lapsen kanssa, jossa he saavat tukea/apua ja neuvoa lapsen hoitoon liittyen ja muutenkin perhearkeen. Kiitos tosi paljon ! :)


'Oletko yhdessä lapsen isän kanssa vielä raskauden aikana? (='

-Ei tällä hetkellä, mutta ehkä tulevaisuudessa. :)


'Oletko vielä sen sun poikakaveris kanssa? vai onko se jo vapaata riistaa ;) ?'

-Jos sä tunnet sen, niin miksipä et itse kysy siltä ;)


'Osku ja mari on paras pari♥ kukaa muu ei sovi oskulle nii hyvi'

-Hihi, kiitos :)



'En löytänyt tai sitten meni vain ohi, mutta oliko raskaus suunniteltu vai ''vahinko''? Sulla on aivan ihana blogi <3'
-Vahinko, muttei tarkota sitä että olisi ollut jotenkin maailmanloppu kun tulin raskaaksi, rakastamme ja välitämme lapsesta todella paljon vaikkei ollutkaan suunniteltu. Kiitos :)















Kiitos kysymyksistä/kommenteista. 


4 kommenttia:

  1. Mua jotenki ärsyttää sellanen tapa, että jos ystävän elämä on muuttumassa nii jätetään heti porukan ulkopuolelle! Sulle on tulossa vauva, mutta niin tulee useimmille meistä ennemmin tai myöhemmin. Aika helvetin epäreilua mun mielestä.. toivottavasti saat kaveriasiasi kuntoon :)

    -A-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no elämä on joskus epäreilua, ja ei mua loppujen lopuksi paljoa haittaa vaikka eivät oo enään mun elämässä niin paljoa, sillä nyt huomaa ketkä oli todellisia ystäviä ja suurimpaan osaan ei ole luottamista.
      No eiköhän se tästä, mielelläni tutustun uusiin ihmisiin ja jatkan elämääni tämmöisenä kun olen, jos ei kelpaa niin antaa olla sitte ! :)

      Poista
    2. Itekki oon ollu samantapaisessa tilanteessa ja aika samalla asenteella mentiin... ja ihan hyvin asiat on järjestäytyny... asioilla on tapana järjestyä :)

      -A-

      Poista